Afgelopen zaterdag was een prachtige dag voor de start van de veldcompetitie. Onder een stralende zon zijn er flink wat punten aan de Gravensingel gebleven of van elders meegenomen.
Om het “bestuursstukje” kort en bondig te houden, neem ik jullie meteen mee in waar wij als bestuur momenteel mee bezig zijn. Deze rubriek is er immers voor bedoeld om jullie hiervan op de hoogte te houden.
Zoals aangekondigd tijdens de ALV, zijn we gestart met het herzien van het huishoudelijk reglement en het beleid rondom de uitvoering van vrijwilligerstaken (BUV).
Misschien vraag je je af: waarom is dit eigenlijk nodig? Het is veel werk, en veel leden of ouder/verzorgers van leden hebben geen idee wat er precies in deze stukken staat. Precies dát is misschien wel het antwoord op de vraag. Als we niet weten wat er van ons verwacht wordt, kunnen we daar ook niet naar handelen.
Een tipje van de sluier over het nieuwe BUV: we gaan het vrijwilligersbeleid moderniseren, met als uitgangspunt de vijf B’s:
- Binnenhalen
- Begeleiden
- Belonen
- Behouden
- Bedanken
Daarnaast streven we naar een eerlijkere verdeling van de verplichte vrijwilligerstaken onder leden en ouder/verzorgers van jeugdleden.
Hoewel Sporting Delta soms op een bedrijf lijkt, zijn we dat zeker niet. Meer dan 95% van alles wat binnen onze vereniging gebeurt, wordt gedaan door vrijwilligers. Zij doen dit vooral omdat ze het leuk vinden en er plezier aan beleven. Natuurlijk kan het soms tegenvallen, net zoals in het echte leven.
Beslissen en bedenken wij als bestuur dit alles alleen? Zeker niet! We doen dit samen met jullie. Spreek ons dus gerust aan mocht je vragen en/of opmerkingen hebben.
En zoals het hoort, wordt alles in een goed functionerende vereniging uiteindelijk besproken en besloten in de algemene ledenvergadering.
Laten we er met z’n allen een fantastisch seizoen van maken!
Namens het bestuur,
Mathijs Brugmans